Så kom det slutligen lite snö så jag kunde ta bilden på Vinterfest. Till detta fotoprojekt så gjorde jag min första snölykta på sisådär 25 år. Lite som ett barn på nytt.
Nu är det bara Vårrus kvar att fota sedan är alla fyra säsongspåsarna klara. Våren, komsi komsi!
lördag 1 februari 2014
lördag 25 januari 2014
The shadows come to stay
- The shadows come to dance, my love
- The shadows come to play
- The shadows come to dance, my love
- The shadows come to stay
- Shireen Baratheon
söndag 19 januari 2014
torsdag 26 december 2013
Tre generationer
Denna bild tog jag för någon månad sedan, men då den skulle bli en julklapp till bla min kära far och jag vet att han läser bloggen (hej farsan) så har jag fått hålla bilden hemlig. Men nu är julklapparna öppnade så jag kan visa bilden. Den föreställer tre generationer Petersson och är tre bilder sammansatta till en.
lördag 14 december 2013
IR-porträtt på Jana
Det var på tok för länge sedan jag hade en ordentlig fotoshoot med Jana. Men i veckan var det äntligen dags igen. Fokus var att ta bilder med IR-kameran men det blev även några "vanliga" bilder. På min senaste fotoshoot med Camilla använde jag fyra blixtar. Här gick jag back to basics med en enda blixt.


torsdag 12 december 2013
Gårdens grödor fortsättning
Jag skrev tidigare ett inlägg om Gårdens grödor. Ett projekt som nu har hållit på ganska länge. Nu är det slutligen avslutat och tavlan hänger på plats i Strömmelns gårdsbutik.
Bilderna utlagda på golvet, Khaleesi inspekterar så dom ligger i rätt ordning.
Bilderna inramade och klara i ram gjord av farsan.
Tavlan på plats i gårdsbutiken.
Foton av mig,
Ram av farsan,
Text av syrran,
Ett familjeprojekt.
Bilderna utlagda på golvet, Khaleesi inspekterar så dom ligger i rätt ordning.
Bilderna inramade och klara i ram gjord av farsan.
Tavlan på plats i gårdsbutiken.
Foton av mig,
Ram av farsan,
Text av syrran,
Ett familjeprojekt.
söndag 8 december 2013
En souvenir
Nikki Sixx skrev att han brukar skriva ut en bild efter varje fotoshoot som en souvenir. Detta är något som jag tänkte ta fasta vid. Det är ju så lätt att bilderna bara blir liggande på datorn. Så för att motverka det så har jag köpt en liten smidig fotoskrivare som jag ska ha för detta ändamål. Så i fortsättningen ska jag skriva ut en bild eller två och hänga upp varje gång jag tagit något nytt som jag är nöjd med. Det är ju alltid kul att få ut bilderna på papper!
tisdag 26 november 2013
Fotoshoot nr 2 med Camilla
söndag 17 november 2013
tisdag 12 november 2013
fredag 8 november 2013
torsdag 7 november 2013
Camilla
I helgen tog jag och Camilla lite porträttbilder. Var ett tag sedan jag gjorde studioporträtt nu så det var kul att få göra det igen. Måste se till så att det inte blir lika länge till nästa gång...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















































