måndag 12 maj 2008

D e mycke nu...

Fullt upp! I lördags stökade jag hemma och var även runt och fotade en del. Så såg jag fram emot en lugn och skön söndag, kanske plocka fram hängmattan och bara ligga och slöa. Men när jag ringde hem till mina föräldrar på lördagskvällen så ändrades planerna. Farsan rapporterade att det redan var fullt med svamp ute på alvaret. Då de bara finns typ en vecka per år och både människor, kor och mask gärna äter upp dom så gäller det att passa på. Så på söndagen bar det iväg till mina föräldrar och ut på alvaret. Och nästan 3 kassar fick jag ihop! Så vid 2 igår natt hade jag rensat klart allt. Så nu är frysen full med svamp! Å nu har en ny arbetsvecka börjat. Tack och lov att jag inte började förran 12:30 idag!

Jag har fotat en hel del i helgen och kommer att lägga ut ett gäng bilder inom kort när tid och ork infinner sig.

Inga kommentarer: