måndag 21 december 2009

Hänt i veckan

Så har ännu en vecka gått och julen närmar sig med storsteg. Det är nu bara några dagar kvar. Jag blev klar med julhandeln i onsdags, en vecka innan deadline. Blev inte klar i november som jag först planerat men rätt nöjd ändå. Igår spenderade jag eftermiddagen till att slå in alla julklappar och göra allt klart inför jul. Så nu kan jag luta mig tillbaka och invänta julen.

Jag försöker också få den där julstämningen men utan att lyckas. Moder natur har gjort allt hon kan för att hjälpa till. Igår snöade det hela dagen (precis efter att jag skottat av trappen) och snön ligger djup och det ser riktigt lovande ut för en vit jul. Jag lyssnade på en massa julmusik medan jag slog in julklapparna. Men jag lyckas ändå inte få den där julkänslan. Ska man fortsätta försöka eller är det bara att inse att julen aldrig igen kommer att kännas som den gjorde när man var barn, att man förlorat den känslan någonstans på vägen in i vuxenlivet?

För övrigt så kom jag till jobbet häromdagen bara för att upptäcka att min chokladkalender var ur funktion. Vet inte vad som hänt med den men nu blir det ingen choklad. Surt!

Inga kommentarer: